Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Inne zgłoszenia prosimy przesyłać na adres kancelaria@cyfra.gov.pl.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego:
- pisemnie lub w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15), na adres: Ministerstwo Cyfryzacji, ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa,
- pocztą elektroniczną na adres Sekretariatu Departamentu Telekomunikacji,
- przez system ePUAP,
- telefonicznie - na nr +48 22 245 54 42,
- skargi i wnioski można składać także ustnie - do protokołu, który w czasie spotkania sporządza pracownik Biura Ministra.
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- wejście główne A - jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym osób, które poruszają się na wózku inwalidzkim, osób niewidomych lub słabowidzących,
- wejście B - nie jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową - można skorzystać z przenośnej platformy, którą obsługują pracownicy ochrony.
Do budynku można dojechać:
- samodzielnie:
- parking jest przed budynkiem, w strefie płatnego parkowania,
- przed wejściem głównym A są dwa oznakowane miejsca postojowe, przeznaczone dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami,
- środkami komunikacji publicznej:
- dojazd autobusem komunikacji miejskiej: przystanki Królewska 02, 03, 04, 08,
- dojazd tramwajem: przystanek Królewska 06,
- dojazd metrem: przystanek Metro Świętokrzyska.
W budynku zamontowano system TOTUPOINT, który ułatwia dostęp osobom niewidomym i słabowidzącym. System składa się z:
- zamontowanych na budynku (nad drzwiami wejściowymi) znaczników, które emitują komunikat głosowy dostępny dla osób korzystających z systemu; komunikat ten zawiera informacje dla odwiedzających, takie jak:
- opis wejścia do budynku,
- informacja, gdzie jest recepcja,
- informacja, gdzie jest okienko pocztowe;
- aplikacji mobilnej - kiedy osoba korzystająca z aplikacji zbliża się do konkretnego miejsca, znacznik informuje ją sygnałem dźwiękowym, że dotarła na miejsce. Aplikacja daje także możliwość zapoznania się z informacją tekstową udostępnianą przez znacznik. Aplikacja jest bezpłatna - można ją pobrać w Google Play lub App Store.
Przy wejściu głównym A jest podjazd dla wózków. Drzwi wejściowe do budynku są sterowane automatycznie, przystosowane do przejazdu wózka. W holu głównym znajduje się recepcja budynku i posterunek ochrony - możliwość udzielenia pomocy osobom z niepełnosprawnościami.
W budynku w holu A znajduje się winda dostosowana do wjazdu wózków, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową dostęp do wszystkich kondygnacji budynku.
Wejście do budynku, hol główny i klatki schodowe zostały specjalnie oznakowane, aby ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym.
W holu głównym A jest platforma przyschodowa, umożliwiająca osobom z niepełnosprawnością ruchową, które poruszają się na wózkach, dostęp do: sal konferencyjnych, szatni, pomieszczenia socjalnego i toalety dla osób niepełnosprawnych.
Toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku są na każdym piętrze budynku.
Sale konferencyjne są przystosowane dla osób poruszających się na wózku.
Do budynku można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą.
W Ministerstwie Cyfryzacji obowiązuje zasada, że pracownicy odbierają umówionych gości z recepcji osobiście.
Informacje dodatkowe
Kontrast
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5:1.
Zrozumiałość i czytelność
Staramy się, aby treści serwisu były zrozumiałe i prezentowane w sposób czytelny. Treści o charakterze technicznym i/lub naukowym są przygotowane możliwie prostym językiem a przy specjalistycznych terminach zapewniono odpowiednie wyjaśnienia. Długie teksty podzielono na krótsze sekcje opatrzone nagłówkami. Stosowane są wypunktowania. Zamieszczono także infografiki obrazujące informacje zawarte w tekście.
Formularze
Przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.
Poruszanie się bez użycia myszki
Możliwe jest poruszanie się bez użycia myszki po stronach serwisu za pomocą standardowych skrótów klawiaturowych używanych do obsługi stron internetowych, z wyłączeniem mapy internet.gov.pl.
Inne informacje i oświadczenia
Ministerstwo Cyfryzacji nie udostępnia aplikacji mobilnych powiązanych z serwisem internet.gov.pl.